2011. július 1., péntek

Zempléni hegyek között - 5 - OKT

(az előző túra folytatása)

..reggel elég furcsa volt ébredni, valószínűleg a gondolat miatt: ezzel a szakasszal nem csak a zempléni kéket fejezem be, hanem az OKT is lezárásra kerül.. Lassan összepakoltam a felszerelést - remek túraidőnek ígérkezett a nap. A nehézségekkel felfedezett táborhelyről visszamentem a kékre. A jelzés az Arka-patak völgyében megy Arka falu felé, tucatnyi ponton keresztezve a vízfolyást. A völgy csodálatos, nem szeretném szavakkal leírni; érdemes felkeresni, íme:
A faluba beérve: a jelzés továbbra is a patak folyását követi, de már aszfaltúton halad Boldogkőváralja felé. Ennek ellenére (vagy ezekkel együtt?) is szép völgyön át érünk be a faluba, íme:
A központban lévő kocsmában egy menüt vételeztem, pihentem. 15 perccel később a "szfinxet" megcélozva vágtam neki a vár meghódításának.
Útközben volt módon vissza"lőni" egy képet a falu felé is:
A vár, nem kis döbbenemre: zárva volt. A bezárt műemlék látványa/élménye többeket is visszafordulásra "sarkalt" - nekem is egy órát kellett várnom a kulcsok őrére... (Érdemes előzetesen érdeklődni a nyitvatartásról!) Megérte várakozni - egyben furcsa is volt felidézni, a közel 20 évvel ezelőtti emlékeket...

A vár alapos körbejárása után a gondok felajánlotta, hogy levisz a vasútállomásra - éltem a lehetőséggel. Bélyegzés után továbbmentem az alig 2 kilométerre lévő Hernádcéce felé. Itt gyors bélyegzés, majd tovább Gibárt felé. A Hernád mentén a melegben való túrázást nem ajánlom senkinek.. A vízerőmű fölött képeket készítettem a műről,
majd 20 perccel később már belülről fotózhattam a gépházat, íme:
A faluból aszfaltút vezet át Encsre - sajnos csak a féltávnál lett szerencsém a stoppal.. Bár a vonatot gyalogszerrel is elértem volna, így azonban volt időm egy-két fröccsel megünnepelni az OKT lezárását.. :)

Ezzel lezárult a Zempléni túrám - és befejeződött az országos kék túrám is...
Aki szeretné felidézni a túrát, a napokra kattintva megteheti. Íme: péntek, szombat, vasárnap, hétfő és kedd.
A nap képei itt nézhetőek meg.