2011. február 9., szerda

OKT a Visegrádi-hegységben

Mindenképpen túl akartam lenni a Pest környéki hegyeken ezért február 5-én felmentem Pilisszentkeresztre ahol a főváros közelében nevezetű túrát megszakítottam. Az időjárás jónak ígérkezett így nem is kellett sokat gondolkodni hogy menjek-e. Szentkeresztre 10 óra magasságában érkeztem, ahol némi maláta koktél elfogyasztása után nekivágtam Dobogókőnek. Jó tempóban haladva hamar felértem és megreggeliztem Bátorral az első pihenőhelynél. A jó idő hatására elég sokan jöttek ki kirándulni. Az Eötvös turistaháznál pecsét (ami megérett egy cserére) majd csúcsfotó, velünk.

Dobogókő 699 m
Nélkülünk. (mennyivel szebb:-)))
Dunakanyar háttérben a Börzsöny
Dobogókőről ereszkedve az Öreg-vágásig stimmel minden. Itt egy kidőlt táblán az állt hogy az OKT el van terelve erdőfelújítás miatt, a P háromszög felé. Csakhogy mindkét irányban a K jelzés le van festve,de azért látszik. Gondoltam nem kerülök, lemegyek az eredeti úton. Az erdészeti útig rendben is voltam de utána elektromos kerítés plusz meredek csúszós lejtő. Hát mondtam vissza nem megyek, le a kerítés mellett aztán lesz valami. Lecsúszkáltunk a kerítés mellett (áram van benne. teszteltem.) majd elértük a Bükkös-patak völgyét. Itt a folyásiránnyal párhuzamosan haladva újra elértük a K jelzést. 
Íme a völgy egy részlete.
Bükkös-patak
Tovább tocsogtunk Sikáros felé. A vadászháznál pecsét (gumis), kiváló lenyomattal. A következő állomás , Pilisszentlászló felé folytattuk utunkat. Ezen a szakaszon a gyorsabb haladás érdekében a műutat választottam, mert Sikáros előtt nagyon sok időt vesztettem. A műútról a K jelzés északnak fordul az Öreg-nyílás-völgybe.
Kép a völgyről:
Öreg-nyílás-völgy
Pilisszentlászlóra beérkezve pecsét a Gesztenyés sörözőben plusz fél óra pihenő a "habokban". Innen egy viszonylag rövid emelkedő után értem el a Pap-réti vadászházat. Éreztem mindenképpen ennem kell valamit mert az erőm kezdett elhagyni, úgyhogy a maradék kaja elfogyasztása után nekivágtunk a hátralévő szakasznak Visegrád felé. Itt már ahol tudtam futottam mert nem akartam sötétben a jelzéseket keresgetni. 
Az utolsó fotó Visegrád előtt:
Dunakanyar naplementében
A Nagy-Villámi th-hoz már sötétben érkeztem. Mivel több mint 15 éve jártam itt utoljára, Gábor segítségét kértem, mert nem voltam benne biztos hogy jó helyen vagyok. Utóbb kiderült csak meg kellett volna fordulnom az emléktábla felé... A turistaháztól a K jelzést nem találtam meg ezért körbe mentem a fellegvártól lefelé vezető autóúton és emiatt a csak 20 órakor induló busszal sikerült megkezdenem a hazafelé vezető utat Fehérvár felé.
A túra további fotói itt.