2011. február 6., vasárnap

Téli szabadedzés a Vértesben

.. a hét elején jött egy telefonhívás Norbi tagtárstól: mi lenne, ha a hétvégén kimennénk a Schneebergre? Hamar meggyőzőtt - és velem együtt két másik túrázót is.
Ezért pénteken, jobb ötlet híjján: felkészülési túrát szerveztem magamnak a Vértesbe. Korábbi lakhelyemen ezt nem volt nehéz kivitelezni. A Gerecse a háztól ~200m-re kezdődött, de a Vértes miatt is csak a város túlsó végéig kellett menni - helyijárattal.. :) Reggel így tettünk - a többes szám ezúttal is a túratársa utal. :)
Induláskor így nézett ki az erdő:

A hét első felében ónos eső esett - így érdekes kalandnak tűnt a tervezett útvonal... Alig indultunk el K négyzet jelzésen: már el is csúsztunk mindketten. A négylábú persze játéknak hitte az esésem: egyből a nyakamban volt; amikor pedig ő csúszott el: kinevettem, amin persze megsértődött.. :)  Ezekkel együtt: a reggeli fényben szép látvány volt a Vértes - íme két példa:

A jelzés Csákányospuszta előtt találkozik a Szárliget felől érkező OKT-s K jelzésssel - ezen mentünk tovább, jobbra. A fagyott, csúszkálos terep ellenére úgy döntöttem, hogy a Mária-szakadékon keresztül megyünk tovább. A rövid szurdok vadregényes, íme egy példa:

A szurdok végén az útvonal elhalad Körtvélyespuszta régi temetője mellett:

A temető után a K jelzés kiér az erdészeti betonútra: mi ezen balra mentünka K+-n, a körtvélyespusztai tábor felé. A "településen" megörökítettem a kápolnát,

majd visszaporoszkáltunk az elágazáshoz. A csomóponttól ~300méterre a K letér a betonútról, klasszikus túraösvényként megy tovább Vitányvár felé. Az Öreg-árok nyiladékából így nézett ki a táj:

A fotózást a túratársam hűségesen megvárta, íme:

A K klasszikus ösvényen éri el KL jelzést, ezen mentünk ki a várat megnézni és fotózni. (szvsz: a Vértes legszebb romja... ) Várról készült pár kép, íme egy:

A vár alatt, a völgyben már a Z jelzésen mentünk tovább, Síkvölgy felé. (K jelzés Várgesztes felé megy tovább..) Ezen alig fél óra alatt elértünk a rugógyári buszmegállóhoz - az újabb helyijárattal pedig percek alatt otthon voltunk.. :) Visszatekintve még "integetett" a vár:

Összeségében: rövid, de eredményes túrát tettünk a Vértesben - kellemes fáradtsággal a lábakban.. :)

Az album képeiért kattints ide
Egy síkvölgyi linkért ide nézz el.. :)