2016. május 28., szombat

A hosszú aszfaltutak túrája - Kemeneshát OKT

Úgy indul a sztori, hogy nagyon nem volt kedvem elindulni erre a szakaszra. Láttam előre, szint nuku 70 kilométeren, illetve van annyi majdnem mint Füzértől Nagy-Milicig. Csak ott 5,5 kilométeren. Sátrasra terveztem, szállás nélkül. Bátorral vágtunk neki a történetnek ismét. Fel a szombathelyi gyorsra, gyorsvonati pótjegy helyett, cserébe állhattam Ajkáig. Magyarország jobban teljesít..... Érkezés. A cigó csávó a Sárvári vasútállomáson üvölt az állomásfőnökkel, hogy hogyan fogja megverni. Talán volt 16. Rejtett erőforrás... Hamar megtaláltam az első plecsni helyet. Sárvári vár, nyilvános WC. Ideális helyszín.

Sárvár
Csak minél előbb ki innen... Gércére hamar leértem viszonylag. Meg is találtam a helyi egységet, (pecsét az önk. előtt, illetve a kocsmában). Itt egy órát elbeszélgettem a helyiekkel, ahogy szoktam. Majd elkezdődött a talpam gyilkolása. 8 km aszfalt. Viszont a Farkas-erdő nagyon szép. A Rózsáskerti eh-nál pecsét.

Rózsáskerti eh.
Tovább a végeláthatatlan aszfalton. Tudod, látod a végét, de 3/4 óra után se tűnik közelebbnek. Na egyszer csak csak ott voltunk a Hidegkúti-eh-nál. Sátor pattint, kaja, alvás. Fullos kis erdészház. 

Hidegkúti eh.
Reggel esőre ébredtem. Mondom amíg el nem áll ki nem jövök a sátorból. 1 óra elteltével elállt, gyorsan összecsomagoltunk, majd irány Káld. Elhaladtunk a Lajos-bükkök mellett is. Tény és való nagyon szép kiülős helyek vannak. Beértünk Káldra. Kocsma, pecsét. Elég fos időben, tovább haladtam Hosszúpereszteg irányába. A faluba érve, a templomban épp keresztelő volt (pecsét a kerítésen). Sokat nem időztem, az ég közben kitisztult, a Szajki-tavak felé folytattam utamat. Éppen bandukolok, megáll mellettem a határőrség autója. Merre megyek, mit csinálok? Mondom a kéken nyomatom. Jó utat akkor. Mégis mit hittek migráncs vagyok? Asztalterítő se volt a fejemen.... Megérkeztem a tavakhoz végre. Sör, jager, halászlé. Az utóbbi tényleg nagyon fincsi volt.

Szajki tavak
De volt egy kis közjáték is.... Bátorral üldögélünk egy padnál a büfésor mögött. Sehol senki. Kijön egyszer csak lángosos picsa. Hogy képzelem ezt? Mondom mit? Hát hogy a kutya szabadon van. Ott feküdt a pad mellett. Mondom neki nem bánt senkit, de ha zavarja megkötöm. Hát az jó lesz, mert nem tud kijönni az unokájával. Meg amúgy is takarodjak a padról, mert az az övék. Mondom bazdmeg nincs rá írva. Akkor már kezdtem ideges lenni, mert ezt el lehet mondani normálisan is. Erre jön a fia, na húzzá innen. Mondom neki köcsög gyerek azért nem kéne parasztnak lenni. Visszakérdez mit mondtál? Ne legyél paraszt bazdmeg. Mondanom se kell, nem mert odajönni hozzánk. Fogtam a zsákot és arrébb mentünk kemény 3 métert. Még itt voltunk egy órát, de a hülye picsa nem jött ki az unokájával.... Na erről ennyit. Tovább indultunk. A kék jelzés mielőtt elhagyná a tavakat, sátrat állítottam.

Vadcamping
Másnap reggel esett le, elfelejtettem vizet tölteni. Szopás. A Bati nem volt még szomjas, én meg csak kibírom pár szem paradicsommal. A volt ötvösi vasútállomásig nem volt gond. A pecsételő dobozka egy fán van a vasúti híd után, ahogy a kék balra bekanyarodik az erdőbe. A vízhiány miatt Szalapa felé mentem tovább az aszfalton. Végre beértünk a faluba. Kocsma zárva, meg minden zárva. Találtunk egy kék kutat, ott töltöttük fel a készletet. Időben voltunk, rövid pihenő után Kisvásárhely felé haladtunk tovább. Aszfalton mi máson.... Ebben a faluban sincs lófasz se a pecséten kívül (haranglábnál). Egy földúton értünk ki a Sümegre tartó országútra.

A vége
Itt már annyira fájt a talpam, hogy majdnem összeszartam magam. Nincs az a bakancs, cipő ami ezt ellensúlyozni tudná. Még a Voltaren dolo se használt. Bátor is már csetlett-botlott. Végre beértünk Sümegre. Itt találkoztam Szilárddal. A siófoki informatika tanárral, aki végig minket akart utolérni. Látta a nyomainkat. Megbeszéltük az MTSZ überfasza elbaszásait, a kék vonalán. Bivakházak kellenének a túra vonalán végig... Másfél óra múlva felpattantunk a hazafelé tartó vonatra.
Soha semmilyen esetben nem vagyok hajlandó visszajönni erre a szakaszra. Ha fizetnek akkor sem.

A túra fotói itt. 

Laca