2011. június 25., szombat

Zempléni hegyek között - 4 - OKT

(az előző túra folytatása)

Kedd reggel ismét klasszikus ébresztőm volt: madárcsicsergős, erdőzúgásos... Éledezés közben összeraktam a sátrat, reggeliztem - majd búcsúztam a táborhelytől:
Az útvonal első pár kilométere sáros volt (lásd a fenti képen is..) , csak a Matisz rétnél lévő K+ jelzés után tisztult a terep. A jelzés itt a 460m magas Kecskehát oldalában halad a Zsidó rét felé, ami egy magashegyi rét, kaszáló. Korábban a sárospataki diákok kedvelt sípályája volt..
Az útvonal továbbmegy a Kecskehát oldalán (az Eszkála tető mellett is elhaladva) az Eszkála erdészházig. Ez előtt nem sokkal: a jelzésbe jobbról becsatlakozott a K□, Nagyhuta felől. A háznál bélyegeztem, pihentem pár percet. Íme, az erdészház:
Sajnos a forrás alig csörgedezett, ezért csak vízzel felszerelkezetten ajánlott szállásra. A könnyed úton gyors ereszkedés a Gerendás rétig - ami csomópont, több útvonal elágazása. A kék több hegyi rétet (Brinzakóka és Csellinka) keresztezve érkezik el a Hangyás bérc elé. A kitérőt már korábban elhatároztam, így a nagy zsákomat letéve, csak a fényképezőt vittem magammal. A Kerek-kőről csodálatos panoráma fogadott a Zempléni csúcsokra - érdemes felkeresni.. Három példa:
A K∆-ről visszatérve tovább folytattam utam. A Szplanyica réten megérkezett a K□ is, Újhuta felől. A következő réten (Mlaka) pihentem 10 percet, mielőtt továbbmentem volna.
A jelzés a Sólyomkő tető alján halad el, mielőtt betérne az istvánkúti Nyírjesi erdőbe. A terület fokozottan védett: mindenféle sátorozás és tűzgyújtás tilos! Pedig csodálatos hely..
Az erdészház mellett ered a István kút forrása, kis tavat táplálva. A kis medencéből a Bagoly-tető bérc oldalára kell felkapaszkodni és továbbmenni a Nagy-Péter mennykő felé. Erre a kilátó-pontra nem kapaszkodtam fel, "helyette" inkább a Pengő-követ választottam.
Fotózgatás után a kéken továbbmentem a Bekecs kert felé, ahol a K+ csatlakozik be, illetve a Z érkezik Regéc felől. Innen, a dorgói erdészház alatt lévő elágazástól laza ereszkedés az út Regécig. Útközben az itt-ott szűk völgyben folyó Puskás patakot is kereszteni kell - kellemes túra..
Regécen a panzió kerítésén a bélyegző - de érdemes egy menüre betérni - én is így tettem.. A faluból a K és P jelzés együtt emelkedik fel a várig. A széles úton egészen a vár aljáig fel lehet menni kocsival - persze gyalog sokkal szebb: ajánlott így meglátogatni.. Amíg felkapaszkodtam a PL jelzésen, a zsákom lent megvárt. Az esti fényekben szép képek készültek  romokról, a tájról, a két faluról, mert:

"Mogyoróska, Regécke, 
jajj, de nagyon szegényke, 
kenyere is kevéske, 
csak egy kicsi lepényke."


A várból lementem a jelzésen, majd az esőbeállónál "elköszöntem" a P jeltől. A K végighalad az "egyutcás" falun, Mogyoróskán. Itt nem álltam meg pihenni, mivel a falu után lévő Bónyi-kút volt a célpont.
Szerencsésen megérkeztem, a kút is működött: minden együtt volt a kellemes vacsorához és pihenéshez.. :)

A nap képei itt érhetőek el..