2011. január 27., csütörtök

Szezonnyitó a Bakonyban

Január 15-én leugrottam Bátorral a Bakonyba hogy letudjuk a hegység utolsó hátralévő szakaszát az OKT-ből. A Városlőd - Nagyvázsony szakasz a  maga 24 kilométerével és 557 méter szintjével nem túl megerőltető. Reggel indultunk vonattal Fehérvárról. Úrkútig elég jó tempóban haladtunk mert az esti fagy még tartotta magát és nem kellett dagonyáznunk egyenlőre... Úrkúton a Csárda-hegyi őskarsztot csak futólag tekintettem meg mert már jártam itt  egyszer egy egyetemi terepgyakorlat alkalmával. A Kék túra vendéglőben ami inkább csak nevében az, pecsét, SÖR (csak neked). A helyi arcokkal dumálgattam 1 órát majd tovább indultam Kab-hegy felé. Ekkora már a fagyott föld igencsak elkezdett felengedni, aminek következtében egyre nagyobb sárban haladtunk. Kab-hegy előtt közvetlen kicsit elkevertünk de a 300 méteres torony mindig segítette a tájékozódást. Felérve a csúcsra kaja, fotó majd indulás tovább.
Származási hely: OKT
Kab-hegy 599 m
Innen kényelmes tempóban még sötétedés előtt értük el Nagyvázsonyt. A túra összességében sok látnivalót nem kínál de vannak ennél rosszabb részei is az OKT-nak. Aki esetleg kutyával indulna el annak jelezném hogy a vadkerítéseknél a kapuk nyithatóak (csak egy dróttal vannak összehúzva) illetve  a Kab-hegy környékén sok a vad és gyakran van vadászat, emiatt érdemes az ebre fokozottan figyelni nehogy a célkeresztbe találja magát.

A túra fotói itt.