2010. október 6., szerda

"A Mátra gerincén" - OKT - második nap

(az előző túra folytatása)

Reggel, 8 óra körül elkezdtünk éledezni, reggelizni; illetve pecsételő hely után nézni.. Az egyszerűbb helyek, mint buszállomás, posta kilőve; végül az egyik korán nyitó étterem lett a megoldás. A készülődés, pakolás ideje alatt megjött a szálláshelyünkhöz legközelebb lévő büfés is - a kéktúra bélyegzőt végül tőle kaptuk meg. Nekiindultunk a Vörösmarty turistaházhoz vezető ösvénynek. A kék itt a főút mellett halad és még később is, egészen a Mátra-nyeregig. A nyírjes erdészházhoz köves, makadámos út vezet le. A kerítés oldalán pár perces téblábolás után meglett a pecsét.. :)
Innentől egy rövid le és egy folyamatos felfelé kapaszkodás volt az utunk Galyatetőre. Visszatekintve, a Nyírjes-bércről még jól látszott a kékesi TV torony - de már egészen távolinak tűnt..
A csúcson egy-egy gyógysör, illetve fröccs elfogyasztása után folytattuk utunkat. A kilátóba természetesen felmentünk, de a fák már jócskán túlnőttek az általa nyújtott látnivalón.. :(
Na jó, azért akadt néznivaló így is.. :)
A csúcsról az út folyamatos ereszkedés mellett a csillagvizsgáló után "fordul rá" a Mátraszentlászlóra vezető lejtőre. (szvsz: e három falu a legszebb nevű kicsiny hazánkban.. ) A faluban kisebb-nagyobb tömeg volt, a jó idő előcsalogatta a népet.. A kék itt villámgyorsan átvezeti az embert Mátraszentistvánra. A Vidróczki csárda kerítése előtt lévő bélyegző használata után pihiztünk pár percet a következő etap előtt. Így volt alkalmunk megnézni a készülődést az esti programokra. Poénkodtunk is: jó volna a Csepregi Éva koncertre visszaérni.. :) Ekkor még tudtuk, hogy valóság lesz.. :))
De: visszatérve a nap folytatásához: a faluból a kék folyamatos emelkedéssel vezet fel Ágasvárra. Itt a szokásos sörös pihenés után visszafelé a csúcs felé vettük az irányt. Hát, alapos izzasztónak bizonyult az alig 800-900 méternyi távolság..:) De a kilátás észak felé: bőségesen kárpótolt minket:
Továbbmenve a K∆ jelzésen még megmutatta magát a Mátra bérc jellege:
A Szamár kőről nagyon szép kilátás nyílik észak-kelet felé:
A faluhoz közeledve hallottuk, hogy nem maradtunk le semmiről.. :)
A koncert alatt némi ivászatba torkolott a délután+este - az Egerben előrelátó módon vásárolt boroknak köszönhetően.. :)

Aki a túra képeire kiváncsi, ide kattintva éri el..
A klasszikus film itt tekinthető meg..

Ráadás: akinek nosztalgiázni van kedve, itt kezdje el.. :)