2013. június 23., vasárnap

OKT a Balaton-felvidéken - 3

(az előző túra folytatása)

(Figyelem! A bejegyzés 2009-s adatokat tartalmaz!)

..egy héttel korábban lenyűgözött a Balaton-felvidék, ezért a mielőbbi visszatérés mellett döntöttem. A Tapolcai-medencét körülölelő tanúhegyek csodálatosak! És bár a kék ezen szakaszát legutóbb részben megjártam, a Badacsony platóján mindenképpen végig szerettem volna menni még egyszer. Kelenföldi átszállással, az első vonattal jutottam el a kiindulási helyre, Badacsonytomajba. Lógott az eső lába a levegőben, de bíztam benne, hogy megúszom a napot - hááát, nem sikerült. A vasútállomástól a S jelzésen mentem felfelé, a katolikus templom mellett. A jelzés elhalad a II. János Pál pápa tiszteletére emelt emlékhely mellett is, majd a Klastromkúthoz érkezik:
A kúttól a jelzés tovább emelkedik felfelé, 
hogy pár lépéssel később beletorkoljon a Badacsony körül futó Kuruc-körútba. Ezen csak pár lépést kellett mennem, mert Köbölkút felől megérkezett a K jelzés, amit követtem. Innen már csak pár lépésnyire volt a Kőkapu
- és az oszlopsor:
Tovább folytattam az utat felfelé: a fennsíkra érve hatalmas köd fogadott - nulla kilátással a Kisfaludi-kilátóból, persze. Mert ha már itt voltam, azért felmentem, hátha.. :) A kilátótól csak pár perc a Hertelendy-emlékhely, 
majd az Egry-kilátó következett (ugyanolyan "kilátással", mint az előbbinél) - végül a Ranolder-kereszthez értem. A teraszától lehet(ne) a legnagyobb részt látni a Balatonból - nem sikerült.. :) 
Továbbmentem a kéken a Bujdosók lépcsője felé, amin próbáltam nem "egyseggel" leérni a csúszóssá vált kövezeten. Szerencsére egyben leértem a faluba és a vasútállomáshoz - az egy héttel korábban megismert úton. Badacsonytördemic után csöpögő esőben mentem tovább Szigliget felé. A vasútállomástól a műúton a jelzés a Patacsi-tető irányába tart. Mire a faluba értem már szakadt... De azért előtte sikerült megörökítenem a híres film kezdőképének egy darabját:
A műúton csak pár lépés az avasi templom romja - faluját már 1420 körül elhagyták. Nem kis kaland volt megörökíteni az esőben.. 
Innen már látszott a várrom is, amihez közeledtem. Ez azonban sajnos zárva volt, de a főtéren lakó gondok készségesen bélyegzett - akihez kis nyomozás után jutottam el. Nem volt egy leányálom átsétálni a Szent-György-hegy felé, de.. A kék ezen a szakaszon az ország- és kerékpárúton megy, óvatosan! A jelzés pár kilométerrel később tér le az országútról, hogy a Lengyel-kápolna felé kanyarogjon. (kép visszaadja, mennyire esett)

Közvetlenül mellette található a Tarányi présház (1786) :
Innen csak pár lépés az Oroszlánfejű-kút (1901)
A kúttól továbbra is présházak és szőlők között vezetett a jelzés felfelé. Tettem egy kis kitérőt a K∆ jelzésen - de talán írnom sem, hogy nem volt mit néznem.. :( Visszatértem a kékre, amin hamarosan előbukkantak az orgonák: 

Az orgonáktól már "csak" csöpögött az eső, mire a házhoz értem egészen tűrhető volt. Ez az időjárás kísért végig, Tapolcáig..

A nap képei itt.
A többi túra itt.
Az Elnöki túra itt.
És végül a film itt.