2010. október 17., vasárnap

"Szabadnap": Pilisszentlélek -> Pilisszentlélek

(az előző beszámoló folytatása)

Vasárnap lévén, gondoltam lazítok; illetve korábban még nem voltam a Rám-szakadéknál: ezért a szálláshelyemről áttúráztam ide.
Reggeli után, 9 után, már a P+ jelzésen mentem le Pilisszentkereszt felé. A faluban a P jelzésen a pálos kolostor romjai felé tértem el. Itt már viszonylag sok turistával, túrázóval találkoztam - komplett családokkal is.


Gyors fotózás után továbbmentem: az Égett hárs csomóponttól a Z+ jelzésen,  a Hoffman vadászház felé. Nem ám afféle romos házikóra kell gondolni: elég a képre nézni.. :)


A jelzésen felkapaszkodtam a Szakó-nyeregig, ami szintén klasszikus csomópontnak számít a Pilisben.
Innen a Z jelzésen menten tovább a Lukács árok felé. A völgy a Rám szakadék párja: a meredek lejtőkön figyelni kell ereszkedés közben.


Rövidesen kiértem a Szőke-forrás völgybe, ahol balra fordultam, Dömös felé. Itt egy bő félórát, órát töltöttem el a faluban: fotózgatás, kávézás..:) A "városnézés" után visszatértem a völgybe, ahol persze kisebb embertömeg fogadott. (odafelé gyalogolva is nagy volt a tömeg) A szakadék bejáratánál szerencsére ritkult - de azért nem lettem magányos.. :)



A felfelé menet közben több alkalommal is szomorúan láttam, hogy egyeseknek felmentése volt magyarból még általánosban: a tiltó táblák ellenére komplett (iskolás) csoportok (is) jöttek lefelé a láncokon, létrákon!
Ezek ellenére: a völgy/szakadék csodaszép - és minden gond nélkül felértem a felső pihenőhöz.


Itt már a korábban is megjárt S jelzésen kapaszkodtam fel Dobogókőre. Az útvonal később a Téry-út részeként ér fel a csúcsra.



Csúcsfotózás után a Z+ jelzésen ereszkedtem le (az előző napi útvonalon) a Két-bükkfa-nyeregbe, ahonnan a Z jelzésen értem vissza a Shaolin faluba. Este vacsora, újságolvasás és medvepóz volt a program:)

A képek a galériában, itt.

(folytatása következik)