2012. augusztus 24., péntek

Radnai-havasok - 3.nap

(az előző bejegyzés folytatása)

..másnapra is jó időt jósoltak, így nem voltunk akadályozva abban, hogy "meghódítsuk" a Gargalót. A reggeli után némi időt és magasságot spórolva: az előző nap megjárt úton a Borsa hágóhoz (1410m) mentünk. Itt még megcsíptünk egy tipikus előzést.. :) A betonútról pár lépéssel később (szerencsére) már köves úton mentünk tovább. Az árnyas fák elfogytak, de közben a panoráma egyre szebb lett. Útközben az előző nap látott trák szekér is "elszáguldott" mellettünk. A csúcs útközben végig látható volt, íme:
Az enyhe emelkedő ellenére viszonylag egyben maradt a csapat, így érkeztünk meg az Asztal-rétre (1572m) . A pontról kényelmesen be lehetett látni a délutáni ereszkedésünk útvonalát..
Rövid pihenő után kettészakadt a csapat: az első az Aranyos-Beszterce forrástava felé vette az irányt, míg a második a kék jelzésen a Gargaló-nyereg felé. Útközben, a nyereg alatt értünk össze. Itt rövid időre, amíg vizet vételeztünk, megálltunk. A nyeregbe egy gyors rohammal felértünk - ahonnan jól látszott a többi csúcs - és a gerinc is.
A Gargaló-nyeregből (1907m)  - megkerülve a pásztorkutyát - továbbmentünk a havasok főgerincén. Helyenként keskeny volt, de nem kellett félni a kieséstől.. A csúcs alatt még egy utolsó fújás, majd egy cikk-cakkos kapaszkodás után: felértünk a Gargalóra (2159m) . A félórás pihenő alatt készült fotó a tájról,
a csúcsról
 - és persze a csapatról is:
Az örömködés után nekikezdtünk az ereszkedésnek. A szerpentin után a gerinc következett, majd visszaértünk a nyeregbe. Itt még egy közös fotó készült, íme:
A nyeregtől kettészakadt a csapat: kétféle útvonalon értünk vissza az Asztal-rétre. A sűrűsödő és sötétedő felhők nem sok jót ígértek, így pár perc pihi után felkaptuk a nyúlcípőt. Gyors ereszkedésbe kezdetünk a Gonosz-kő oldalában.
Ereszkedés közben egyre erősődő zaj hallatszott, ahogy közeledtünk a Lóhavasi-vízeséseshez (~1350m) . A zuhatag a maga 80 méteres magasságával az egyik legmagasabb Erdélyben - a lenti kép talál szemlélteti az arányt:
és a méreteket.
A vízeséstől aztán rohamléptekben próbáltunk beérni Borsafüredre - nem sikerült. Alig pár perccel később utolért minket a felhőszakadás. Pólóban vagy ponchóban/esőkabátban - de szerencsésen leért mindenki. A szállásnál pálinkával várták az ázott csapatot - de addigra már jó idő lett...