2012. augusztus 20., hétfő

Radnai-havasok - 2.nap

(az előző bejegyzés folytatása)

..másnapra "elfogyott" a jó idő: már kora reggel esett - így a reggeli után egy óra kényszerpihenőt tartottunk. Az szerencsére rövidesen elállt - így nem volt akadálya az újabb túrának. Igaz, kissé felül kellett írni a terveket - de így is sikeres napot zártunk.. De erről később.. :)
Busszal a pár kilométerre lévő Borsa-hágóig (1410m) kapaszkodtunk fel. Itt rövid szerelvényigazítás - és máris úton voltunk a P sáv jelzésen. Az út a főgerinc - és majdnem mindenhol végigköveti az Árpád-vonal nyomvonalát. Köves út nyomai helyenként jó kivehetőek voltak.. Bő kilométerrel beljebb találkoztunk az első berobbantott bunker maradványaival. A hegyoldalakba épített erősségek láttán egyértelmű volt, hogy miért délről, dél-keletről érkeztek be a szovjet csapatok anno..
Pár fotó a romról és a tájról

- és már mentünk is tovább. Tovább emelkedve, egy hajtűkanyarban helyi vezetőnk (=Krisztián, az első képen) kis kitérőt tett egy esztenába. Ide később visszatértünk. Több bunker romjai mellett elhaladva értünk a harcokban elesett katonák tömegsírjához. A kis dombon kereszt jelöli a helyet...
Ennek tövében költötte el a csapat az ebédet, mielőtt továbbindult volna. Az útról a régi lövészárok maradványa is kivehető volt. Egy bő kanyarral később megálltunk ismét. Pihenő után a Sárkánykő felé tértünk el. Egy nyeregben áfonyaszedő csapattal találkoztunk.
Kis beszélgetés (már Krisztián részéről..) , kis vásárlás - és már mentünk is tovább. A következő kis csúcs mögött egy trák szekér bújt el:
Ennek tövében a csapat egy része úgy döntött, hogy egy kicsit továbbmegy. Sűrű törpefenyves között, alig kivehető ösvényen kanyarogtunk - de egy csúccsal előbb megálltunk, mint a Sárkánykő. Útközben:
A bunker romjainak megtekintése után visszaindultunk. Egy felhagyott esztena romjai mellett elhaladva
értünk a temetőhöz. Itt összevártuk az ekkora már eléggé széthúzódott csapatot. A pihenő után már csak pár perc/ereszkedés - és máris a reggel látott esztena udvarán volt csapatunk.

Sajt sajnos nem jutott, de ordát tudtunk kóstolni kukoricalepénnyel. Sóval meghintve igen ízletes és laktató - jó sok "katona" fogyott.. :) A félórás "szabadfoglalkozás" után továbbindultunk - illetve hát visszafelé, a hágó irányába. Egy órás ereszkedés, poroszkálás után elértük a hágót,
ahonnan busszal visszamentünk a szállásra.
Vacsorára csorbaleves várt bennünket..