2012. augusztus 27., hétfő

Radnai-havasok - +1.nap

(az előző bejegyzés folytatása)

..az utolsó napra is terveztünk túrát - és az időjárás szerencsénkre lehetővé is tette, hogy megvalósítsuk... Reggeli után elindultunk - de Borsán egy utolsó vásárlásra megálltunk. A következő megállónk a Gutin-hágó (987m) tetején volt, innen indult a túránk. Rövid, 3-4 órás túra volt tervezve - igaz ~300 méter emelkedéssel. A hágóból erdei ösvényen vezetett az út, végig a piros sávon vezetve. Az ösvény elején, bő kilométeren át földmunka lassított bennünket - egy rövid szakaszon pedig egy másik csapat is bepróbálkozott:
Egy félkörrel később kiértünk az erdős részről és a "pusztában", az Ökörmezőn folytattuk utunkat a Kakastaréj felé - szemben már látszott:
A rétről jobb-kéz felé látható volt a Fekete-hegy is, a sípályával.
A mezőn az erdélyi sóúton mentünk tovább. Két forrás mellett is elhaladtunk, mire újra árnyas fák közé értünk. Itt tábla jelölte a tájvédelmi körzetet és korlát segítette az első lépéseket. További félórás kapaszkodás után értünk fel a Kakastaréjhoz. Nevét (nem meglepő módon) a formájáról kapta.
A Máramarosi-medence felől ~150 méter magas sziklafal, ezért közkedvelt sziklamászó hely. A kiépített karabinerek csillogtak a napfényben.. Mert: tiszta időnk volt és rálátásunk volt a Máramarosi-havasokra - illetve elhagyott túránk helyszínére: a Radnai-havasokra is. A sziklafal ~200 méter hosszú - és egy vulkáni kráter andezites maradványa. Pár kép:

és már indultunk is vissza..

Ezek után leereszkedtünk a szerpentinen - ahonnan rövidesen beértünk Nagybányára. itt elköszöntünk Krisztiántól - megköszönve a többnapos segítséget, vezetést..

A nap képei itt nézhetőek meg..
Az összes cikk itt érhető el!