2012. április 15., vasárnap

Keresztül a Vértesen - 2

(az előző bejegyzés folytatása)

..szombat reggel keltem Mindszentpusztán. 
Kényelmesen összepakoltam a pakkot, majd továbbindultam a K□ jelzésen. A Rakodónak nevezett rész után a Telefon-nyiladék folytatását követve mentem tovább. Az "ösvény" nem sokkal később kiért egy régi betonútra - mára inkább köves.. Ezen mentem tovább Kápolnapuszta felé. Gyorsan haladtam, nemsokkal később kiértem a hegységből, széles völgyben találtam magam - és a Vörösmarty-forrást. A forrás környéke rendezett - kár, hogy ez nem mondható el magáról a forrásról.. :( Pár képpel később visszaléptem a útra, ahol jobb kéz felől több ház, házhely is jelezte: Kápolnapusztán járok. 
Mára sajnos senki nem lakja, az utolsó lakos a filmben szerepel.. A házaktól alig percre található a hősi temető. 
Pár kép után visszatértem az útra, azonban nem sokkal később megérkezett szemből a K jelzés, Gánt felől. Váltottam: a színes úton mentem tovább.. Pár perccel később aztán újabb "csere" következett: a K helyett a K+ jelzésen mentem tovább. A jelzés a Juh-völgybe tér be, 
ezen keresztül halad a  Géza pihenő felé. Útközben persze emelkedik: de ennyi küzdést megért a kilátás a pihenőtől.. :) 
A tetőn megérkezett a Z jelzés is (Csákberény felől) , amin aztán továbbmentem. Itt is csak pár képre volt időm: már indultam is tovább (a Dám kunyhó romjai mellett) Szentgyörgyvár felé. A szakaszon előbb a K keresztezett, majd a Z+ is feltűnt, Pátrácos felé csábítva. Az erdészháznál a P□ jelzést követtem, ezen értem el a Tekert Iharfa tisztásra. 
Itt idejét éreztem egy csokinak és 10 perc fekvésnek a fűben.. :) A pihenő után a P jelzésen mentem tovább. Egy tisztáson a P+-ra váltottam, azonban az erdőirtásnak "köszönhetően" saját ösvényt kellett találnom. Hamarosan kiértem egy erdei betonútra, ami pár perccel később már Gerencsérvár alá érkeztem. 
A jó idő miatt sokan választották célpontnak: családok is felvonultak a vár alá: a padok és a forrás ideális hellyé varázsolják a pihenésre.. A várnál kicsivel többet időztem, de aztán egy kreált ösvényen visszatértem a betonútra (ami a ZL jelzés) - ezen mentem tovább Vértesszentkereszt felé. Az úton alkalmi túratársaim lettek, akik végül visszavittek Székesfehérvárra... De ne szaladjunk ennyire előre! :) A betonúton pár perc alatt átértünk a kolostorhoz, ahol kisebb tömeg várt a beengedésre. A romok az alapítvány kezelésében vannak, állandó remetéjük most is körbekalauzolt. Legutóbb "egyedül" voltam (erről még írok! :) ) - most 5-8 ember követte. Fontos: a terület és környéke fokozottan védett terület! "Csak úgy" bóklászni tilos! Sok-sok kép 

után kitessékelődtünk az udvarról.. :) A túratársakkal visszamentünk a betonútra, majd Pusztavámra. Útközben elhagyott bányaüzemek mellett haladtunk el..
Összeségében kellemes túra volt - több, mind kellemes fáradtsággal a lábamban! :)

Az útvonal végig kitáblázott, könnyen követhető!
A túra képei itt..
Téli kiadásban itt .. :)
Túrám nagyrészt, de nem kizárólag a "Várak a Vértesben" nyomvonalán haladt. Itt a füzet.
Vár fanoknak egy és még egy cikk.. :)