2012. április 27., péntek

Közép-dunántúli Piros - a Vértesben - 1

..a reggeli, gyors locsolkodás után: útra keltem. Kár lett volna a hosszú hétvégét túra nélkül zárni.. :) 
Így aztán a fél tizes busszal Mórra mentem. A város központján halad keresztül a P jelzés - ezen csak pár lépésre van a buszállomás. Itt gyors pecsételés, majd továbbmentem.
A városból a jelzés Vajal felé halad - itt lép be a Vértesbe. Jobbra a Z (Csákberény felé) és PL  (Csókakő felé) megy, nekem balra kellett mennem a csomópontban. A jelzés a Meszes-völgyön kapaszkodik felfelé.
Rövidesen kiértem egy erdei betonútra - szemből a K+ jelzés indult tovább. A P balra tér el, de nem sokkal később már a Lipa-kúti völgybe tér be.
A szép völgyben ereszkedve: csak pár perc elérni a pusztavámi iparterületet. A betonúton gyorsan haladtam, nemsokára odaértem a lakkgyárhoz - ennek portáján kell a pecsétet kérni. Visszatértem a jelzésre, ami fenyvesek között ment tovább. Egy "félkört" követően a jelzéssel kiértem egy felhagyott bányához, majd betonútra váltottam. Szerencsére nem sokat kell ezen haladni.. Kis gyaloglás után már a P+ jelzéssel találkoztam (ahol pár hete már jártam) - innen már csak 10 percre volt a Tekert Iharfa tisztás.
Sajnos az időjárás most nem volt annyire kegyes, mint legutóbb: de azért 10 perc pihenés járt - a csoki mellé.. :) A P jelzés innen a betonúton megy tovább. Egy rövid szakaszon a Z jelzés is rá- illetve letér róla. (Pusztavám-Gerencsérvár-Szentgyörgyvár) A P itt lép be az erdőbe. A volt dobai külfejtés helyén ma már tó hullámzik..
A tó után előbb a vadászházhoz értem, majd egy kisebb tóhoz. Hamarosan megérkeztem Új-Mindszentre - és ezzel kiértem a betonútra. Ezen alig 30 perc alatt beértem Oroszlányba. Itt gyors pecsételés az állomáson - és már indult is a vonat Tatabányára...

Rövid, kellemes túra volt - ezzel megkezdődött számomra is a KDP :)