2012. március 15., csütörtök

Megkésett szezonnyitó a Bükkben

.. idén sajnos csak a napokban volt módom megejteni a szezonnyitó túrát.. Egy évvel ezelőtt korábban került erre sor... Erre az évre jó alibim van/volt - de erről később.. :)
Egy rövid, szombati túrára a Bükkbe ugrottunk el: teljesítendő a Bélapátfalva - Szarvaskő távot. Szombat reggel kizötyögtünk a kispirossal - a vonal hasonlóan szép nyomvonalon halad, mint a bakonyi.. ~45 perccel később már az első pecsételés is megvolt az OKT füzetbe. A napsütéses időben hagytuk el a várost. A Bél-kő látványa most is lenyűgözött: szvsz szép, igazi magashegyi látvány..
A betonúton gyorsan odaértünk az apátsághoz, ahol több, autós turistával is találkoztunk. Negyedórás nézelődés, kulacstöltés, ejtőzés és persze: fotózgatás után továbbmentünk.
A kék jelzés könnyen járható ösvénnyel vezet tovább a Telekessy-házig,
az Alsó-erdőnek nevezett részen. A ház lépcsőjénél elhelyezett pecséttel igazoltuk a jelenlétet, majd visszaléptünk a csomópontban lévő padokig, egy késői tízóraira. A früstük után továbbindultunk. A K itt P jelzéssel együtt halad, de nem sokáig: a Nagy-szorosban balra tér el, a Homonna-tisztás felé. Mi persze a K jelzést követtük tovább, felfelé. Hamarosan felértünk a szoros tetejére,
ahonnan ereszkedni kezdtünk a Gilitka kápolna felé. Hamarosan feltűnt balról a KO jelzés, majd az épület.
Itt újabb 10 perces pihenő, fotózgatás. A jelzésen továbbléptünk a Köles-hegy felé - a Köves bérc oldalán halad, a Rocska völgy felett. Kicsivel később, jobbról a K□ is becsatlakozott. Az Akasztó (425m) csúcsán sokáig pihentünk: élveztük a napsütéses időt és közben gyönyörködtünk a tájban..
A pihenő után már csak egy könnyed ereszkedés és máris a vár alatt lévő KL jelzésnél voltunk. Felkapaszkodtunk a vár romjaihoz. (a tanösvényt is érdemes végigjárni!) A késői fényben is szép látvány volt a völgybe beékelődött falu látképe.
Sajnos a várból továbbra sem látszik sok, egy-egy falmaradvány vehető csak ki.. Pár kép után leereszkedtünk a faluba. A kocsmában megérdemelt üditő+fröccs nem maradhatott el, persze..:) A pihenő és a pecsételés után a vasútállomáshoz mentünk (ahol ép' nyitva volt a turistaszálló!) - pár perccel később már megjött a piroska, hogy Egerbe vigyen..

A túra képei itt..
Egyesületileg már teljesült a táv: itt vannak a nyári képek és a beszámoló..