2012. március 26., hétfő

Japán fővárosai

..szerencsés véletlen folytán: pár héttel ezelőtt több hetet is Japánban tölthettem, a távoli országban töltött rövid idő alatt több helyre is eljutottam. Mint a bejegyzés címe is mutatja: a régmúlttól egészen a máig vezetően: jártam az ország fővárosaiban is.

Nara

Az első főváros, 710 és 784 között - Nara periódusnak is nevezik az időszakot. A régmúlt örökségeként 8 (!) templom és szentély élvez világörökségi védettséget. A városba vonattal érkeztem - az állomás mellett található turisztikai irodában: felvérteztek térképpel, elláttak hasznos információkkal. Csak rövid sétára volt időm, de szerencsére a látnivalók zöme egymás mellett található. Ééééés igen, a városban - zömmel a parkban: körülbelül 1200 őz él szabadon. Ezek itt is turista-állatok, mint a mókusok Londonban.. :) 

Azért komoly dolgokról is essen szó: itt található a világ legnagyobb fából készült építménye, benne a ~15m magas Buddha-szoborral.
A további képekért és hangulatért érdemes lejjebb görgeni.. :)

Kisfilm:
Itt a fotóalbum...

Kiotó

A második főváros, 784 és 1868 között volt a birodalom/császárság központja. Ide is vonattal érkeztem, majd az állomás épületében lévő turistaközpontban felszerelkeztem: napijegy a tömegközlekedéshez, térkép, stb..  Erre szükségem is volt, mert a városban és környékén 17 (!) világörökségi védettséget élvező hely "várja" a turistákat. Busszal mentem az első látnivalóhoz, a Kinkaku-Ji-hez; vagyis az "Arany templom"-hoz.
 
Innen gyalogszerrel mentem a császári palotához - itt rövid sétát tettem a hatalmas parkban. Eredetileg 794-ben épült, de mára már kisebb és újjáépített. Ennek ellenére fontos szerepet tölt be: itt tartják a koronázásokat.
A parkból csak pár lépés volt a Nijo kastély - a sógun székhelye. Az 1603-ban készült épület híres a fülemüle padlójáról: ezzel (is) védte életét a sógun..
 
A nap további képeiért lejjebb kell görgetni.. :) 

Kisfilm:

Itt a fotóalbum.. 


A harmadik főváros, a "Keleti főváros". 1869 óta Japán fővárosa - a kis Edo-ból, tengerparti falucskából mára ~13 milliós várossá - és ~32 milliós metropolisszá fejlődött - a világ legnépessebb régiója. Nem meglepő módon ide is vonattal érkeztem: de itt volt idegenvezetőm (délutánra még egy :) ) , aki bő egy napon keresztül segített a városban - utólag is köszönet nekik! :) Eltalálni nem nehéz a városban: ingyenes térkép, stb itt is akad.. Első utunk a császári palotához vezetett:
Innen metróval a Tokió-torony következett:
A második nap képeiért lejjebb kell menni - érdemes.. :)
Kisfilm:


Itt a fotóalbum..


Jó szórakozást! :)