2010. november 30., kedd

OKT: Pilisszentlélek -> Hűvösvölgy

(az előző túra zárónapja)

Reggel a villásreggelit és a fizetést követően 9 órakor nekiindultam a Z sávon a Két-bükkfa-nyeregig (felkapaszkodás) , majd onnan továbbmentem a római útnak nevezett szakaszon az Ördög lyuk felé.
Pár lépés és fényképezés után visszamentem a S+ jelzésen a Zsivány-sziklák felé. Itt találkoztam a kékkel - innentől rendes kéktúrázó lettem ismét :) A "kövek" neve előzetesen is nagyon tetszett - jó volt őket élőben látni.
A kék innentől csak ereszkedik Pilisszentkereszt felé, ahol a faluban kicsit elkavartam. Szerencsére csak félórát szúrtam el a helyes kocsma megtalálásával és a bélyegzéssel :)
A faluból az OKT betér a szurdoknak nevezett kis völgybe: igazi vadregényes táj és patak fogadja a látogatót. Persze a hely tanösvény is: rengeteg család volt, akik gyerekestől itt töltötték a Húsvét hétfőt.

Az igazi "meglepetés"  a völgy végében lévő parkolóban várt: komplett majális hangulat fogadott. Egyesek még sörcsapolót is hoztak :) Szerencsémre, a rét után ismét egyedül maradtam, kizárva a klasszikus/világi "dolgokat" :)
A kék erdős, erdőirtásos szakaszon vezet a Szent-kút felé, a következő nagyobb csapattal itt találkoztam.
A Z jelzéssel találkozva egy csomó ember is pihent a réten, élvezve a tavaszt. Felkapaszkodtam a forrás felé. Frissítés után pedig leereszkedtem Csobánka felé. Az erdőből kiérve már szépen látszott az egykori bánya sebe és a Kevélyek. Talán Pilis felől érkezve a legszebb, ahogy a két hegy láttatja magát.
A bányagödör után találkoztam  a S jelzéssel: ezen kapaszkodtam fel a Mackó-barlanghoz. A nyereg előtt a két jelzés találkozik és együtt ér fel a turistaház romjaihoz. Itt szintén volt néhány ember, piknik-kosarakkal felszerelve :)
A Kevélyi-kőfülke után a Teve-szikla volt a következő látnivaló :) A Köves-bérc meredek lejtőjén leereszkedve már a Külső-Bécsi utat is elértem, ahonnan alig egy kilométerre volt a téglagyár - korábbi gyakorlatom színhelye. A Pilisi kék itt ér véget - de nekem ekkor kezdődött a következő kaland, a Hűvösvölgyig :)
A pecsételés után, a hétvégi házak között bolyongva, némi nehézségek árán, de megleltem a Virágos-nyerget a büfével és a pecséttel.. :) Innen Virágos-hegyen át vezet a jelzés a Hármashatár-hegy felé. A csúcson kissé elbóklásztam - nos, összességében elmondható, hogy ezen a szakaszon a legrosszabb a jelzések állapota, illetve követhetősége a telekhatárok változása miatt. De, az étteremben megkaptam a fullos, automata kékbélyegzőt.. A kék itt ereszkedik, majd emelkedik az Árpád kilátóhoz. A hullámvasút után szerencsére egy hosszú ereszkedés következik a célig, Hűvösvölgybe - a ma már Gyermekvasút nevet viselő végállomásig.

Összességében a 4 napra kitűzött célt, a pilisi kék teljesítését elértem, sőt egy rövid túrával meg is fejeltem.. :)
Az utolsó nap képeiért ide kell benézni:)

..a hűséges olvasóknak, emlékeztetőül: itt érhető el a pénteki, itt a szombati nap - és végül itt a vasárnap beszámolója...
kárpótlás, ha már dallasi-maraton lett a túrabeszámolóból.. :)