2010. augusztus 14., szombat

Bakonyi túra - Cuha 35

.. szombat hajnalban kissé nehezen keltem: előző este búcsúpartis áldomást ittunk Tatabányán. A vonaton szerencsére tudtam aludni, így ha nem is kipihenten, de szerencsésen megérkeztem Bakonyszentlászlóra.
Az állomástól kb. 3 kilométerre van/volt a rajt/cél, így belevágtam a kalandba. Igyekeznem is kellett, mert Norbi tagtárs már javában úton volt: be kellett hoznom az előnyét.
A regisztráció után a "régi fenyőfői út"on mentem az első pont felé.
A pecsételés után az első komolyabb szintemelkedés is megjött: a Z jelzés, a Bodzás-árkon keresztül, felvezetett a Pápalátó-kőre. Itt számfelirás és önkéntes-bélyegzés következett.
A kilátópontról a túra Alízháza felé vezet, részben szalagozott útvonalon. Aki járt már korábban ezen a túrán, annak persze nem okozott gondot (nekem sem - egy éve is jártam itt - erről később :) ) A S majd, S+ jelzésen értünk be Porva-Csesznek vasútállomásra. Ez talán az egyik legviccesebb megállóhely az országban: mindkét falutól 3-4 kilométerre van, a hegyek között. De: csodálatos helyen. Íme egy kép a turistaszállóról:
Norbi tagtárs ezen a "ponton" megvárt - előzetesen erre számítottam magam is. A viszontlátás örömére megittunk egy sört/fröccsöt, mielőtt nekivágtunk volna a P jelzésen a Cuha-völgynek. Egy életkép a völgyből, közvetlenül az erdei iskola előtt:
A Kőpince forrásnál általános mosakodásba csapott át a pihenésük: a nagy melegben jól esett a hidegvízes hűtés :) A forrás után a Z jelzésen mentünk tovább a Zörög-hegy felé, ami elméletileg földvár. Az önkéntes pecsételés után a hegyről leereszkedtünk Csesznek felé. Egy-egy erdőnyílásból már látszott a vár.
A faluban, klasszikusan, az útvonal a Kőmosó-völgybe vezet, ami ellenőrző pont is volt egyben. A faluból (egy "tiszteletkör" után) a S jelzésen, majd szalagozáson kellett a Dóc árok felé haladni.A túra során talán itt volt a legmelegebb: a szántóföld szélén kellett poroszkálni a hűsítő völgy felé. A túra útvonala a Zsidó rétnél csatlakozott turistajelzésekhez, P+ és S+ jelzés vitt az Alsó-Cuha völgy felé. A tavaszi nagy esőknek köszönhetően igazi kalandos átkelés ígérkezett a megáradt patakon.
A patakmederből fellépve, az Ördög réten kellett az utolsó pecsétért jelentkeznünk. Itt egy laza szóda és némi sós ropogtatni-való után belevágtunk a célig tartó etapba.
Egész nap: kutya meleg volt - este jól esett pár hideg fröccs a kocsmában.. :)

Aki a túra kiírására kiváncsi, ide nézzen be! :)
Akit pedig a rendezők összefoglalója érdekel, erre kattintson! :)
Ha pedig a túra összes képét szeretné látni: erre! :)