2010. június 20., vasárnap

Börzsönyi kalandozás - 2

(az előző túra folytatása)

Vasárnap reggel nem könnyen, de kipihenten keltem. A 6 órai ébredés+eszmélés után gyors pakolás, kávézás után 7 órakor már a kisvasút mentén gyalogoltam az S jelzésen. Bő egy kilométer után a K+ jelzésre tértem el, egy gyönyörű völgybe.
A patak folyásával szemben haladtam: folyamatosan emelkedett, de szerencsére nem volt veszélyes. 8 órára értem az előző nap bemutatott Vasedény kulcsosházhoz. Itt gyors mosakodás (már ekkor is nagyon meleg volt!) , majd nekirugaszkodás a következő szakasznak. Kb. 150 méter szintkülönbség várt rám, amíg a Gáncs-nyereg felé nem vettem az irányt.. A Kammerhof erdőben jópofa "hullámvasúton" csatlakoztam be az OKT jelzésbe a Nagy-Hideg hegy alatt. Újabb emelkedős etap után már fel is értem a turistaházhoz.
Itt a csokievést, majd csúcsfotót követően a Csóványos felé mentem a kéktúrás jelzést követve. Útközben képeket készítettem a Börzsöny vulkáni tevékenységét megörökítő Szabó és Korona kövekről is. Akit több info és adat érdekel ezzel kapcsolatban, azoknak ajánlom figyelmébe ezt az e-mail címet. Nem, nem Juhász Árpád érhető el, hanem egyesületünk szakértője.. :) 10.30kor már túl voltam az újabb csúcsfotókon, a Csóványosról... A ragyogó napsütésnek köszönhetően nagyon szép kilátás fogadott minden irányba. Geodéziai torony aljából a P jelzést követve a Nagy-Mána felé vettem az irányt. A csúcsra az előző napi buszos élmény alapján lettem kíváncsi... :) Az említett csapat ott éjszakázott - én pedig nem jártam még arra .. :) Eleinte lejtős, majd egy kicsit visszakapaszkodós rész után értem fel a csúcsra, ahonnan csodálatos panoráma fogadott, kilátással a Rózsás-patak völgyére, a Csóványosra és Pogányvárra. Akinek bizonyíték kell, nem ígéret, az nézze meg a lenti képet.. 
Ha ettől többre vágysz, ide kell katintani.. :)
Az idő közben egyre melegebb lett, ekkor kb. dél volt - alig vártam, hogy a völgybe és árnyékba érjek.. A Rakottyás és Rózsás patakok összefolyásánál újabb "csobbanás" következett - így elviselhetőbb lett a meleg.. Királyháza után újabb "csúcs" következett, a Lopona tető felé menten tovább a P jelzésen. A meleg nem csillapodott, így a Deszkás patakban (az Oszlopó forrásnál lévő kicsiny és elhagyagolt tisztáson) volt lehetőségem újabb pancsolásra :) Az erdészeti úton gyalogolva Drégelyvár felé, ami a nap célpontja volt, egy "brazíl" vendégmunkásokkal megrakott autó összeszedett. Így 2-3 kilométert megspórolva jutottam el a vár alatt lévő parkolóba. A vár, így romjaiban is, csodálatos látvány, mint emlékhely pedig kötelező.. Egy kép a várról:
És egy ballada...
A vártól a K+ jelzésen mentem tovább Nagyoroszi felé.. Kicsivel fél három után értem Drégelyvár v.m. elhagyott épületéhez... Nem bízva a MÁV-ban, gyors trappolásba kezdtem a vasútállomás felé. Három órakor már az árnyas fák alatt hűsöltem.. A szemben lévő kocsmában nem mertem fröccsre betérni - megbántam.. A vonat cirka 30 percet késett.. A hűsítő itókát kénytelen voltam Vácon pótolni.. :)

Az eredeti útvonalhoz képest egy 8-9 kilométeres szakasz maradt el, Nógrád felé..
De erről majd legközelebb.. :)