2011. október 16., vasárnap

Közeli helyeken - 3

..megkezdve az erőnléti edzéseket a nyaralásra, a hónap elején egynapos túrára mentem a Pilis/Visegrádi hegységbe. Ilyen(=hasonló) címmel már írtam bejegyzéseket a blogra - nem kívántam megszakítani a hagyományt..
Szombat reggel már Esztergom felé robogott velem a vonat. A vasútállomástól a PS jelzésen indultam el, ami a körforgalomtól már csak S lett. Ezen kezdtem el kikapaszkodni a városból a présházak, pincék között. Érintve a Szent Orbán kápolnát és a Csurgó kutat: kiértem a Vörös kereszthez. Innen a mező szélén hatalmas félkörívet leírva ereszkedtem lefelé.
Sajnos útközben szem elől tévesztettem a S jelzést, így egy magam kreálta útvonalon kellett visszakanyarodnom a Barát-kúti erdészházhoz. A háznál persze ismét elvesztettem a jelzést, a talált ösvény pedig egy hatalmas vízmosásba torkolott..
Kerülnöm kellett, de szerencsére a vége a jelzés megtalálása lett. Innentől már nem volt gond a nap hátralévő részében.. Hamarosan jobbra tértem a S+ jelzésre váltva. A Ráró kút után lájtos fürdőzést csaptam a patakban - nagyon meleg nap volt.. A vizes pólóm gyorsan megszáradt, ahogy kapaszkodni kezdtem a Háromszáz garádics kőlépcsőin.. A Fekete hegyi turistaháznál megcsodáltam a panorámát..
A háznál a Petrik 85 túrán jártam utoljára - nem ma volt.. (a linken nem a saját füzetem látható!) Itt egy kis pihenőt tartottam, majd továbbmentem a Pilis-nyereg irányába. A Z jelzés valóságos erdei sztráda, gyorsan haladtam rajta.. A nyeregből a korábban elhagyott S jelzésen (P jelzéssel támogatva) ereszkedtem le Pilisszentlélek felé. Az erdészháznál megérkezett a P+ jelzés is. Sajnos a Kálmán kút nem működött, pedig a környéke szépen rendezett volt.. A kis falun ismét csak áttrappoltam, követve a két évvel ezelőtti utat. A pálos kolostor romjainál megálltam pár percre pihenni,
majd továbbmentem a Hoffmann vadászházig. Itt újabb pihenő, majd kapaszkodás a Z+ jelzésen a Szakó-nyereg irányába.. A csomóponttól a Z jelzésen mentem az erdei betonútig. Erre kiérve jobbra tértem el, Dobogó-kő irányába. Hamarosan a Rám-hegy alá értem, erre kapaszkodtam fel egy jelzettlen, de kitaposott ösvényen..
A szikláról látszott a Vadálló kövek, a Szőke-forrás völgye, Dobogókő.. A sziklától leereszkedve a jelzés nélküli ösvényen indultam el a csúcs felé. Egy kis elkavarást leszámítva: szerencsésen felértem Dobogókőre.
A kilátótól gyönyörködtem egy kicsit, majd a K jelzésre lépve elindultam. A Zsivány szikláknál pár képet készítettem az alkonyi fényben,
majd tovább ereszkedtem. 
Hamarosan Pilisszentkeresztre értem, ahol a buszra várás perceit a kocsmában töltöttem.. 
Eredményes és hasznos nap volt.. :)
Képekben itt élhető át! :)