2011. március 23., szerda

Téli Schneeberg túra

(az előző bejegyés folytatása!)
FIGYELEM! A beszámoló 2009-s adatokat tartalmaz!

..egy csöndes januári hétköznapon jött az ötlet Norbi tagtárstól, hogy hétvégére menjünk túrázni a közeli Schneebergre. Az ex-lakótársam és egy ex-kolléga is csatlakozott hozzánk, így négyesben vágtunk neki az útnak még azon a hétvégén. Szombat reggel 9 órakor már a csomagot igazgattuk magunkon Schneeberdorfban. Felfelé útnak a Nandlgrat lett kiválasztva, ami könnyen mászhatónak tűnt.

A faluból egy klasszikus erdős, emelkedős szakaszon haladtunk felfelé - mindössze egy lefelé jövő túrázóval találkoztunk - meg persze egy nagycsomó zergével; akik a leglehetetlenebb helyeken állva is méla unalommal kérődztek a "szenvedéseinken".. :)

A Rettungs hüttenél (1287m vagy 1320m?) a napsütésben megálltunk, fotózgattunk, becsokiztunk az előttünk álló ~700m leküzdéséhez.

A fennsíkra már sötétben értünk fel - nagy öröm volt meglátni a 801-s út karóit.. A süvítő szélben 1,5-2km-t kellett menni, hogy elérjük szálláshelyünket, a Fischer hüttét (2061m). A hüttének ~18m2-s winter raum-ja van, ami bőven elegendő volt négyünk számára. A becsületkasszába fizetve: jutott sör/csoki mindenkinek.

Reggel a csomagokat hátrahagyva, csak a fényképezőket vittük magunkkal a csúcsfotózáshoz.

A többi hegyóriás látványa - a körpanonárma csodálatos volt, íme egy kép:

A 2076m magas Klosterwappen körül mindenféle kombinációban megörökítettük magunkat, majd visszamentünk a hüttébe a hátizsákokért. Innen a zöld jelzésen ereszkedtünk le a Damböck hüttéig (1810m). Visszatekintve így látszott (balról) a hegycsúcs és (jobb szélen) a hütte:

Itt egy rövid csokiszünetet tartottunk, majd továbbmentünk a Schneebergbahn felső állomásához. (Bahnhof Hochschneeberg 1796m) Itt meg lehet nézni Erzsébet királynéról -a magyarok Sissiéről- elnevezett kápolnát.

Az állomástól csak úgy toronyirányt indultunk le Baumgartner állomáshoz - fentről jól lehetett látni, mint célpontot.. Az utolsó pár száz métert a síneken tettük meg - nem kellett attól tartanunk, hogy elüt a vonat:) Az állomástól még egy jó kilométert a síneken tettünk meg, mire a sárga jelzéssel találkoztunk és nekikezdtünk az ereszkedésnek.

Délutánra visszaértünk az autóhoz - pár óra múlva pedig már Sopronban majszoltuk a szenyókat..:)

Összességében: eredményes, sikeres túra volt..:)
A túránk térképe itt érhető el.