2011. január 9., vasárnap

Szilveszter a Börzsönyben

Az idei szilveszter már a nyár folyamán eldőlt, hogy Nagybörzsönybe tartjuk. A szállást nem sokkal ezután le is foglaltuk a Hétszilvafás vendégháznál. A vendéglátóink minden dicséretet megérdemelnek. Oszikám ezúton is köszönjük a páleszt, a bort és a kemencés kaját. December 30-án indultunk Fehérvárról ill. Pestről. Először utazott velünk egyesületi túrára az utánpótlás csapat, Hunor és Kincső. Bár ők inkább még a babakocsit részesítették előnybe. Az első nap már sikerült megismerkednünk Oszi pincéjével. Szilveszteri túrának a Nagy-Hideg-hegyet néztük ki és ha lesz időnk átmegyünk a Csóványosra is. Fél lityó pálinkával a táskában nekivágtunk a hegyeknek, mert hát biztos ami biztos. A faluból kifelé a K, P jelzést elhagyva a K+ illetve K négyzet jelzésen lehet felmenni a Nagy-Hideg-hegyi turistaház irányába. Mi az utóbbit választottuk mert a patak átkelések  erősen lassítottak volna minket. Elég későn indultunk el a szállásunkról. A Vasedény kulcsosháznál rövid pihenőt tartottunk majd ezt követően megkezdtük az igazi kapaszkodást. Egy rövid, de "tüdős" emelkedő után, fenn voltunk a csúcsra vezető gerincen. Innen némi hullámvasutazás után elértük a turistaházhoz vezető aszfaltos utat.
Származási hely: szilveszter
Nagy-Hideg-hegy előtti fenyves
Az ösvények a 15-20 cm-es hó ellenére is jól ki voltak taposva. Még egy utolsó nekirugaszkodás után a pultnál álltunk. Pár sör elfogyasztása után letettünk Csóványosról. Csúcskőnél fotó - 20 fokban aztán sprint lefelé. A sötétség a Vasedény kh-nál ért minket el, de a hó elég jól "világított" úgyhogy lámpa se kellett. Lenn a szálláson szolíd borozgatás mellett ünnepeltük az új évet.