2012. november 16., péntek

Kéktúrázás a főváros közelében

(az előző túra folytatása)

Három héttel később ismét belecsaptunk a lecsóba: kora reggel már Piliszentkereszten ittuk a kávét és mellé a fröccsöt. Fél órás rápihenés után nekikezdtünk: a főútról kb. 500m után tér le a jelzés a szurdokba. Sajnos itt is a szárazság nyomai fogadtak bennünket: két éve tömeg és patak: most csak magunk jártuk az ösvényt.. :(
A túlsó végén erdőirtások között mentünk tovább a szentkút felé. A kútnál pihentünk egy nagyot a továbbindulás előtt. A KZ jelzésre áttérve már találkoztunk túrázókkal: kerékpárral és gyalogszerrel többen is voltak errefelé.. Innen már jól látszottak a Kevélyek (488m és 534m) csúcsai.. A műutat keresztezve értünk a bánya alá, majd letértünk a K jelzésről, a S jelzésen kapaszkodtunk fel a Mackó-barlang felé. A viccesnek/játékosnak tűnő nevét a feltárt barlangi medve maradványokról kapta. Rövid pihenő után továbbmentünk a nyereg felé. A Nagy-Kevély oldalában oldalazva találkoztunk a K jelzéssel, amin pár lépés volt csak a nyereg. A volt turistaház romjai mellett értünk fel a pihenőhöz. Itt nagyobbat fújtunk, egy késői ebédre is futotta. Bélyegzés után a tetőtől folyamatos ereszkedés mellett értünk a kerékpáros jelzéshez. Ezen csak pár lépést/ereszkedést kellett megtenni az "egri vár"ig - volt időnk alaposan körbejárni.. Várkonyi Zoltán 1968-s filmjének épült díszlet a film óta pusztul - csak egy-egy emléktábla őrzi emlékét..
Negyedóra múlva visszatértünk a kékre, tovább Pilisborosjenő felé. Itt a kék törpefenyős szakaszon vezet, majd kiért a Teve-sziklához. Egy kép - és már mentünk is tovább.
A Köves-bércről már csak ereszkedés várt ránk a szakaszon - és már ki is értünk a 10-s útra. A távolból már látszott a téglagyár. A gyár kapujában bélyegeztünk és fújtunk egy nagyobbat az újabb "szakaszgyőzelemre".. :) A Virágos-nyeregig ellentúrázókkal találkoztunk - egész' sokan választották a jó időben a hegyeket.. A Virágos-hegy oldalában a katonasírok mellett elhaladva értünk a tisztásra. A büfé kerítésénél a bélyegző megvolt - de sajnos a hely már évek óta zárva.. Szerencsére a rét szélén lévő Üvegtigrisben tudtunk üdítőt venni.
Pihenő után egy csúcsot (Vihar-hegy) meghódítva értünk a Hármashatár-hegyre. A kerítésen megvolt a bélyegző - és a közeli kékútból szerencsésen felfrissítettük magunkat. A vendéglőbe is betértünk - de leülni nem mertünk a fehér bőrfotelokba.. :) A másodbélyegzés után leereszkedtünk a Fenyőgyöngyéhez. Itt újabb "ivászat", majd megkezdtük az utolsó emelkedést az Árpád-kilátóig. A Látó-hegyről (376m) szép kilátásunk volt a városra..
A kellemes ösvényen laza ereszkedés vette kezdetét: elhaladtunk az Oroszlánszikla,
a katonasír
és végül a repülőtér mellett. Így értünk le Hűvösvölgybe - ahol a kisvasút végállomásán bélyegeztünk.

Eredményes nap volt, újabb kilométerekkel lett "beljebb" túratársam.. :)

A nap képei itt..
A két évvel korábbi beszámoló itt..