2012. szeptember 23., vasárnap

Kéktúra a Gömör-Tornai-karszton - 2

(az előző túra folytatása)

Másnap reggel összepakoltunk, pecsételtünk továbbindulás előtt. A kékről még vissza lehetett tekinteni a völgyre és a falu helyére, mielőtt beléptünk volna az erdőbe.
Az ösvényen hamarosan elértük a Mocsolya-rétet, ahol a Mocsolya-patakot kereszteztük. Innen a jelzés egy nagy ereszkedésbe kezd, mielőtt kiérne a Puska Pál forráshoz. (balról a P jelzés is megérkezik a völgy alján) Egy hídnál a Ménes-patakot is kereszteztük: régen a kék arrafelé kanyarodott, érintve a Százholdas pagonyt és Lófej forrást.. A forrásnál sátorozó csapattal váltottunk pár szót, miközben kimosakodtunk, vizet vettünk. Percekkel később továbbindultunk a jelzésen Szelcepuszta felé. Itt nem időztünk, a betonúton szerencsére gyorsan haladtunk. A réten továbbra is talány számomra, hogy hol keresztezi a K a vízfolyást - de szerencsésen meglett.. A csatlakozó S jelzés hamarosan eltért Szinpetri felé. A K jelzés pedig kellemes erdei ösvényen vezetett tovább:
Közeledve a fennsíkhoz 10 perces pihenőt tartottunk. A fennsíkra kilépve csodálatos látvány fogadott - és szerencsénkre percekig el is kísért minket:

A Hucul ménes mellett vágtunk egy kanyart, de még így sem a kéken mentünk..:( - szerencsére pár lépéssel később megérkezett. A Tohonya-patak ezen a szakaszon szurdokszerűen  összeszűkül:  szép látvány:
A Kossuth-barlangtól gyors telefonnal becsatlakoztunk egy csoporthoz - kénytelenek voltunk összekapni magunkat és a ~25 perces távot 10 perc alatt letudni.. Elárulom: sikerült - de ez már egy másik bejegyzés témája.

A barlanglátogatás után visszakapaszkodtunk az elágazáshoz, majd tovább a kéken. Kellemes ösvényen
értük el Aggtelek határát. A falut nem szem elől tévesztve kapaszkodtunk fel az utolsó magaslatra, a Baradla-barlang tetejére. A sziklafal tetejéről szép panoráma fogadott. Itt persze soksok emberrel találkoztunk, finoman szólva is népszerű hely :)
A lépcsősoron leereszkedve pecsételtünk az információs pontban, kis vásárlással egybekötve. Gyors fotó a barlang sziklafala előtt, majd átsétáltunk a bazársorra "üdítőzni".. :)
A pihenő után ózdi átszállással jutottunk el Egerbe. Eredményes és szép hétvége volt! :)

A nap képei itt!
A két évvel ezelőtti élmények itt!