2014. január 2., csütörtök

Évzáró túra a Bükkben

Tavaly (=2013-ban) is túrával zártuk az évet, a korábbiak évekhez hasonlóan. Ezúttal a Bükkben mentünk egy rövid kört, szép kilátásban bízva a kövektől. Ebből persze nem lett semmi, de erről később. Az erdélyi túrákon barátkoztunk össze Ivettel és Péterrel - így ötfős csapattal vágtunk bele a kalandba az év utolsó napján. Előtte kis nehézség árán, de lett ingyenes parkolóhelyünk Szilvásváradon - ez nagy szó, mert nem sok akad arrafelé. Indulás előtt egy kis lélekerősítő is előkerült, köszönet érte! :) Így lendültünk neki a ránk váró szintnek és távolságnak. Eleinte a Szalajka-völgyben kanyargó betonúton haladtunk, a kisvasút,
a bódésor, pisztrángos
és Szikla-forrás után
kis kitérőt tettünk a Fátyol-vízeséshez - sajnos alig csörgedezett..
Kárpótlásul, itt egy kép fénykorából:
Innen a SZ jelzéseket követve mentünk felfelé a Horotna-völgyben, majd később a S a Katonasírok felé ágazott el. Mi a Z jelzésen mentünk és emelkedtünk tovább, hamarosan az Ördöggát nevű részhez értünk. Innen pár lépésnyire a jelzés kivezetett egy erdei dózerútra, amin egy vadetető mellett elhaladva értünk ki a Kopasz-rétre. Itt pár barlangkutatót láttunk - előtte senkivel nem találkoztunk. A réten a K+ is megérkezik az Őr-kő-rét felől, de az egyesült jelzésből hamarosan kiágazik a Z□ - mi ezt követtük a barlangig. (útközben persze a K is megérkezett..) Ide fél egyre értünk fel - és pechünkre ekkor volt a legnagyobb pára, ami megakadályozta a kilátást az Ördögszántástól. A barlangszállás előtt fészbúkos fotók,
kedélyes falatozás vette kezdetét. Fél óra múltán útnak eredtünk, a K jelzést követtük tovább az Őserdőig. Innen aztán, legkisebb túratársuk örömére, csak a Z jelzést követtük. Az Istállós-kő tövében találkoztunk a Z∆-l, majd nem sokkal később ismét a Kopasz-réten voltunk. (közben elhaladtunk a Nagy-Kopasz mellett 903m) Megkezdtük az ereszkedést - jóformán meg sem álltunk a vízzáró gátig. Itt megálltunk pár képre
és közben terjedelmes terhelési tesztnek tette ki a jeget a legkisebb túratársunk:
Túránk végig a nemzeti park területén haladt - ennek ellenére nem kevés szemetet szedtünk össze a tótól.. A további ereszkedés már a szabadtéri kiállításra vitt minket. A tablóból és a makettekből sok hasznos információt meg lehet tudni az erdei munkáról, fakitermelésről, eszközökről, stb. - érdemes felkeresni!
Időközben ránk sötétedett - de azért egy forralt boros, plusz egy-egy laska még belefért az időbe...
Kellemes fáradtsággal a lábban zártuk az évet!

A képek itt..

BÚÉK!
..és jó túrázást  2014-ben is Minden olvasónknak!