2012. január 8., vasárnap

Évzáró OKT túra a Bükkben - évindító ..

..december és az év utolsó előtti napjára egy lájtos túrát terveztünk be: Szarvaskőtől Sirokig a kék mentén..
Reggel, nem túl korán, busszal utaztunk ki Egerből - 20 perccel később már a kocsmában pecsételtünk. Innen a pár lépésre lévő vasútállomásra mentünk (a képen a vár az állomástól fényképezve)
majd nekiindultunk. A K jelzés a Keselyű bérc és a Major tető között húzodó völgyön kapaszkodik felfelé. A szintkülönbség nem veszélyes - ráadásul erdei betonúton haladtunk. A jelzés lassan erdős részre ért, majd irtások kerítései között értünk/ereszkedtünk a Gilitkához. A csomópontban szendvicses szünetet tartottunk: ez volt a táv harmada. Innen még inkább ereszkedni kezdett az út, a Gilitka gödre nevű részben. Hamarosan, bal kéz felől feltünt a csemetekert, majd kiértünk a betonútra. (Az egyesületi kutya virtuálisan velünk volt.. :)  ) A műútról szerencsére pár lépés után ismét erdőbe értünk - de sajnos ismét betonúton haladtunk. Ez nem is változott a rozsnaki erdészházig.. :( A háznál pecsételtünk,
pihentünk 10 percet. A maradék szenyókat és nasikat a kút káváján fogyasztottuk el - sajnos semmiféle pad vagy asztal nincs.. Az erdészháztól a kék ismét emelkedni kezd. Az erdei úton hamarosan találkoztunk a K+ jelzéssel. A kék balra tért el, az Alma-lápa tetőre (306m) kapaszkodik fel. Az erdő fái közül hamarosan feltűnt a Törökasztal sziklája.
Felkapaszkodtunk a sziklára,
hogy megcsodáljuk a völgyet és a várat.
Sajnos a Mátra a távolban alig volt kivehető, de azért szép volt a kilátás. Továbbléptünk a Barát és Apáca sziklához. Pár kép után pedig már a vár alatti nyeregben voltunk. Örömmel fedeztem fel, hogy megkezdődött a vár felújítása: az alsó vár le volt zárva.. A felső várba a falétrán kapaszkodtunk fel - a klasszikus filmben a csapat egymást tolva jutott fel annak idején..
A kilátás pára és a hidegre forduló idő ellenére csodálatos volt - több család is ezt a programot szavazta meg.. Miután kiélveztük a tájat és a barlangok adta bújkálási lehetőséget: leindultunk.. A faluból aztán pár perc várakozás után visszatértünk Egerbe..

A képek itt..
(a nyári beszámoló itt)
(az év utolsó napján egy rövid sétát tettünk a városban, várban - íme a képek..)