2012. február 26., vasárnap

Téli séta a Gerecsében

...két másik Hegyikalandorral, Szilvivel és Norbival vágtunk neki a behavazott Gerecsének. Az ex-házam sarkánál találkoztunk négylábú túratársunkkal - négyesben vágtunk neki a távnak. Az autópályán túlhaladva már poráz nélkül is ment.. :) A lépcsőkön percek alatt felértünk a Turul-emlékműhöz.
Pár fotó, a városról is, majd nekiindultunk a P jelzésen, tovább. A P∆ hamarosan eltért balra, a kilátó felé. Nekünk hamarosan kiért a jelzés az erdei betonútra, de csak pár lépés erejéig. Hamarosan a Csemetekert felé értünk. Itt túratársam megriasztott két vaddisznót - szerencsére nem nekünk kellett futni.. :) A Vaskapun keresztül mentünk tovább a Halyagos felé.
A réten aztán elfogyott a kitaposott hó:
innentől magunk tapostuk - egyre több erőt vett ki belőlünk..
Fél órát kellett taposni, mire újra járt ösvényre értünk. Hamarosan, a Kapán-Bükk (517m) oldalában, kezdett ereszkedni a jelzés Vértestolna felé. A kocsmában jól esett a meleg, a sör és pihenés a túra végén - nem ebben a sorrendben.. :)