2011. június 1., szerda

Közép-dunántúli Piros Eplény - Várpalota II. rész

Régen jelentkezett a kutyás csapat, de azt gondolni se mertem hogy ilyen negatív élményű túrával jelenünk meg újra. Jelzések a túra nagy részén nyomokban, mint a májkrémben a libamáj. Eplényből indulva már az elején se kecsegtetett semmi jóval a túra mivel szakadt az eső. Gondoltam mindegy hiszen, eláztam már egyszer-párszor. Meglepetésemre már a sípályát is nehezen találtam meg, pedig voltam már itt többször hódolni a téli sportoknak. Végül is levergődtem a Malom-völgybe és újra meglett a P jelzés. Kajáltunk az egyik tónál majd tovább indultunk Alsóperepuszta irányába.

Malom-völgy
Egy ideig ismét voltak jelzések, majd elfogytak. Megint elkevertünk... Egy lejtős úton lefelé menet előtűnt Hajmáskér. Hát akkor vissza mert ez az irány rossz. Újra megtaláltam az utat -jelzés persze sehol- és eljutottunk Alsóperepusztára. Itt rövid pihenőt tartottunk majd nekivágtunk az Öreg Futónénak.

Alsóperepuszta
Viszonylag elég hamar feljutottunk, de a jelzések itt is kritikán aluliak. Felfelé menet találkoztam egy faszival aki Tésre akart eljutni, de meglepő módon ő se talált sok P sávot. Itt egy darabon együtt mentünk tovább felértünk az Öreg Futónéra, majd a csúcs után szétváltunk.

Öreg Futóné 574 méter

Lefelé menet, ez már a Tési teljesítménytúrák útvonala, gondoltam nagy baj nem lehet voltam kétszer a Tési 25-ön. De lett... Ismét elkevertem, de most tisztességesen. Úgy voltam vele most már lesz*rom az egészet lemegyek a fennsíkról valamelyik völgyön aztán lesz ami lesz. Ez volt a kisebbik gond. A nagyobbik az volt hogy a vádlim teljesen szarrá ment és már minden lépés fájt. Végül is levergődtem a Várpalotai szőlőkhöz ahonnan még egy jó kis betonos út vezetett a városba. Ez volt számomra a kegyelemdöfés. Alkonyodott már mire bebotorkáltam Várpalotára.
És végén zárszóként, hadd ragadjam meg az alkalmat hogy köszönetet mondjak a Veszprém Megyei Természetbarát Szövetségnek a "remekül karbantartott utakért" és a "százéves" jelzésekért. A túra útvonalat nemcsak kiírni kell tudni hanem azt folyamatosan gondozni is. Nem ez lesz a kedvenc túrám...
A túra fotói -már amennyi türelmem volt- itt.